Translator: Linah
Original post: http://www.bapyessirfansite.com/2013/11/bap-in-japanese-version-of-10asia.html
Original post: http://www.bapyessirfansite.com/2013/11/bap-in-japanese-version-of-10asia.html
Knip ons watermerk niet bij het delen, en je MOET bapyessir.com vermelden bij het bewerken/delen
Na de begroeting
met de interviewer, Hidetaka Nishio (X-GUN), begon de opname. Toen Nishio B.A.P
vroeg naar hun Japanse debuut, antwoordde Daehyun, “Het was een van onze
dromen, dus we zijn echt blij om een debuut te maken in Japan”, en liet hij een
grote glimlach zien. Vervolgens, toen ze gevraagd werden over de indruk die ze
hebben ten opzichte van de Japanse fans, zei B.A.P’s leider Bang Yongguk (na
een discussie over wie ging antwoorden), “Ik vind ze allemaal leuk en lief.” Na
Bang Yongguk verlegen te hebben zien praten, met zijn hoofd naar de grond
gericht om zijn gezicht te verbergen, keek Nishio verbaasd en zei hij , “Vergeleken
met de sterke optredens zie je er onschuldig en lief uit tijdens het interview
en ik hou van dat verschil!” Himchan zei ook, “Ik word verlegen als er een
camera voor me staat…”. Jongup zei, “Op het podium concentreren we ons op ons
lied en dansen we dus het is oké, maar we zijn nog altijd niet gewend om voor
de camera te praten zoals nu.” Het is verrassend hoe ze ons deze verlegen,
onverwachte reactie gaven, ook al zijn ze populaire artiesten.
Over hun Japanse debuutsingle “WARRIOR” zei Bang Yongguk, “Dit lied gaat over
de oneerlijkheid van de maatschappij. Ik denk dat dit een lied is waarmee we de
kleur van B.A.P’s muziek hebben kunnen laten zien.” Voor het stuk in dit nummer
dat ze willen dat de mensen het meest naar luisteren, antwoordde Daehyun, “Ik
wil dat de mensen zich concentreren op de tekst als ze naar het nummer
luisteren. Ik wil ook dat mensen aandachtig naar onze optredens kijken!”
Daehyun glimlachte en antwoordde vol zelfvertrouwen. Toen Nishio hen vroeg naar
hun speciale eigenschap en kleur die hen onderscheidt van andere K-Pop
artiesten, antwoordde Jongup meteen, “Dans!!” Na dat antwoord liet Nishio de “ONE
SHOT” en “WARRIOR” choreografie zien die hij onlangs had geoefend. Na het zien
van zijn dans leek B.A.P onder de indruk te zijn en toonden ze hun
enthousiasme. Volgens de leden oefent B.A.P elke dag 12 uur voor 1~2 maanden
voor 1 liedje (1 choreografie). Himchan zei, “Omdat we alleen stoere en
moeilijke choreografieën hebben, is het echt vermoeiend voor ons…” en hij
lachte verbitterd.
Voor B.A.P is dit hun 3e bezoek aan Japan. Ze zeiden dat ze al meer
dan 2 jaar Japans hebben gestudeerd en toch blijft Daehyun bescheiden terwijl
hij zegt, “We zijn niet goed genoeg”. Het lijkt erop dat ze beter in de taal
zijn aan het worden dan voorheen.
De geschiedenis
van hoe B.A.P de wereld veroverde. We gaan hiermee Korea veroveren!!
Introductie van elk nummer door de leden
Introductie van elk nummer door de leden
Bang Yongguk: “Ik haat oneerlijkheid en absurditeit.
Als er iets is wat niet eerlijk is, moeten we het hardop zeggen. De fans die
naar onze muziek luisteren zijn nog jong. Maar alleen omdat ze nog jong zijn, betekent
niet dat ze dingen niet hoeven te leren of te weten. Als ze van jongs af aan leren
omgaan met sociale problemen en ze leren te begrijpen, denk ik dat ze in de
toekomst goeie en volwassen personen kunnen zijn. Niet toegeven is B.A.P’s stijl.”
B.A.P kwam terug
met een krachtigere muziek. Omdat ze hiphop idolen zijn, is hun boodschap
duidelijker geworden. Agressieve maar verhelderende teksten is zeer
B.A.P-achtig. Wat voor een lied gaan ze ons deze keer laten zien om de wereld
te veroveren? We vroegen de leden om elk
lied te introduceren van hun 3e mini-album “BADMAN”.
©bapyessir.com #Yui (English) | bapyessir.com #Linah (Dutch)
EXCUSE ME
Himchan: Dit is een geweldig nummer om samen
met de fans op te vrolijken. Ik denk dat we een interessant optreden kunnen
houden met dit nummer! Ik kijk er naar uit om dit op het podium te spelen!
10Asia: Met een traditionele hiphopstijl heeft
dit nummer de meest krachtige rapteksten van de andere liedjes in dit 3e
mini-album. We weten zeker dat je B.A.P’s talentvolle rapping skills kunt
aanvoelen tijdens de live optredens. Dit nummer is zeer B.A.P-achtig door hun
houding ten opzichte van hun muziek te laten zien met agressieve songteksten.
COFFEE SHOP
Youngjae: Ik heb altijd al eens Jazz muziek willen
uitproberen. Ik denk dat je B.A.P’s volwassen figuur kunt zien door dit nummer.
Omdat we Song Youngju hadden, een beroemd jazzpianist, werd het lied geupgrade.
Himchan: Het was moeilijk om te zingen zonder veel agressie, maar ik ben er
tevreden mee omdat het liedje mooi is geworden met die stijl.
10Asia: Urban R&B lied. Dit is een
volwassen lied wat zelden bij idoolgroepen voorkomt. Korea’s beste pianiste,
Song Youngju, voegde een goeie jazzsfeer toe aan het nummer door tijdelijk zijn
gewoonlijke stijl achter zich te laten. We kunnen in dit nummer zien hoeveel
verschillende gezichtsuitdrukkingen B.A.P kan maken.
BOW WOW
Jongup: Dit is een nummer dat een man
beschrijft op een grappige en speelvolle manier, die zich aangetrokken voelt
tot een vrouw ook al heeft hij een vriendin. Boos zegt de vriendin, “Waarom
kijk je naar andere meisjes als je een vriendin zoals mij hebt?” tegen de man. Maar
hij neemt een ‘nou, en?’ houding aan en zegt, “Zo zijn alle mannen”. Maar in
het laatste stuk zegt de man, “Met jou aan mijn zij is de hele wereld van mij”,
en eindigt het met een happy end. (lacht)
Zelo: Je zal merken als je naar dit liedje
luistert dat we het gemaakt hebben met de populaire hiphop trend. Het heeft een
groovy ritme wat goed past bij de belachelijke dingen wat de man zegt. Ik denk
dat je een aantal charmes van de man kunt zien die je niet kunt haten.
10Asia: Het nummer met de vrolijkste sfeer in
het album. Een schattig (?) lied met B.A.P’s eigen visie op liefde. De
verschillende vocale klanken die Daehyun en Youngjae hebben zorgen voor een goede
harmonie.
HURRICANE
Bang Yongguk: In dit nummer hebben we Electro-House
muziek wat we nog nooit eerder hadden geprobeerd. We hebben altijd al hardcore
muziek laten zien, maar we wilden de nieuwe kant van onze muziek laten zien met
dit nummer.
10Asia: In
tegenstelling tot andere B.A.P liedjes, heeft dit nummer een Electro-Dance
melodie. Chon Down en Marco, de muziekcomponisten die samenwerkten voor het nummer
“NO MERCY,” dat de titelsong was van het 1e mini-album, hebben hiervoor weer
samengewerkt en Bang Yongguk heeft de teksten zelf geschreven. Het nummer heeft
niet alleen een hiphop smaakje maar er is ook een tintje rock in verwerkt.
© bapyessir.com #Yui (English) | bapyessir.com #Linah (Dutch)
©bapyessir.com
HURRICANE
Bang Yongguk: In dit nummer hebben we Electro-House
muziek wat we nog nooit eerder hadden geprobeerd. We hebben altijd al hardcore
muziek laten zien, maar we wilden de nieuwe kant van onze muziek laten zien met
dit nummer.
10Asia: In tegenstelling tot andere B.A.P
liedjes, heeft dit nummer een Electro-Dance melodie. Chon Down en Marco, de
muziekcomponisten die samenwerkten voor het nummer “NO MERCY,” dat de titelsong
was van het 1e mini-album, hebben hiervoor weer samengewerkt en Bang Yongguk
heeft de teksten zelf geschreven. Het nummer heeft niet alleen een hiphop
smaakje maar er is ook een tintje rock in verwerkt.
WHUT’S POPPIN’
ZELO: Dit is mijn lievelingsnummer in het
nieuwe album. Ik hou van Yongguk hyung’s directe en oprechte songteksten. Het
lied bevat veel van de “kwaadaardige tong” waar Yongguk hyung het altijd over
heeft. (lacht)
Bang Yongguk: We hebben “WHUT’S POPPIN’” gemaakt
omdat we een introductiesong nodig hadden om mensen het imago van ons nieuwe
album te laten zien. Tijdens de tour in Amerika hebben we de Bronx bezocht in
New York. Het is een beetje een gevaarlijke plaats maar het heeft een sterke
hiphop atmosfeer en daar hadden we de kans gekregen om bevriend te worden met
een aantal lokale mannen en ze hebben ons de begroetingsuitdrukking “Whut’s
Poppin’” geleerd. Omdat ik hiphop wilde uitdrukken in dit nummer, heb ik het
als titel gebruikt van het lied.
10Asia: Als de leider zei Bang Yongguk dat dit
lied de verschillende muziekstijlen die het album heeft, beschrijft. Er zijn
verscheidene oprechte en directe songteksten in dit nummer zoals “We behoren
tot een andere klasse dan degenen die net zwakke meisjes zijn” en “We zijn niet
geïnteresseerd in mensen die altijd hetzelfde blijven.” Maar tegen wie zeggen
ze dit? Het krachtige imago en de hiphopstijl die B.A.P al sinds hun debuut demonstreert,
trekt ons nog steeds aan.
BADMAN
Bang Yongguk: Dit nummer bevat een boodschap dat B.A.P
tegen misdaden is. Toen ik naar het nieuws keek terwijl ik songteksten schreef,
zag ik veel nieuws over moord en diefstal. Omdat ik dacht dat die serieuze
misdaden vaak vergeten worden nadat ze zijn
uitgezonden op het nieuws, besloot ik om een liedje te maken waarmee ik mensen
wilde waarschuwen en dwingen om opnieuw na te denken over die misdaden door
naar onze liedjes te luisteren. Van de 6 liedjes heb ik het meeste gewerkt aan
dit lied in het album. Het was iets nieuws en fris voor B.A.P om het
mainstreamgenre Trap te gebruiken dat nu populair is in de V.S.
10Asia: De
titelsong van dit album. Het lied werd geproduceerd door Kang Jiweon & Kim
Kibum, die vooral werken voor B.A.P, maar ook voor Secret en andere girlbands’
titelsongs. Dit is ook een B.A.P-achtig lied dat een tintje Trap bevat wat nu
populair is in de V.S. (Trap: sub-genre van Electro muziek met een sterk ritme
en een synthesizer) en het brengt de boodschap over dat schurken verslagen
worden door rechtvaardigheid.
© bapyessir.com #Yui (English) | bapyessir.com #Linah (Dutch)








No comments:
Post a Comment