B.A.P in Japanse versie van 10Asia+ magazine (Vol. 4)

Translator: Linah
Original post: http://www.bapyessirfansite.com/2013/11/bap-in-japanese-version-of-10asia.html

Knip ons watermerk niet bij het delen, en je MOET bapyessir.com vermelden bij het bewerken/delen  




Na de begroeting met de interviewer, Hidetaka Nishio (X-GUN), begon de opname. Toen Nishio B.A.P vroeg naar hun Japanse debuut, antwoordde Daehyun, “Het was een van onze dromen, dus we zijn echt blij om een debuut te maken in Japan”, en liet hij een grote glimlach zien. Vervolgens, toen ze gevraagd werden over de indruk die ze hebben ten opzichte van de Japanse fans, zei B.A.P’s leider Bang Yongguk (na een discussie over wie ging antwoorden), “Ik vind ze allemaal leuk en lief.” Na Bang Yongguk verlegen te hebben zien praten, met zijn hoofd naar de grond gericht om zijn gezicht te verbergen, keek Nishio verbaasd en zei hij , “Vergeleken met de sterke optredens zie je er onschuldig en lief uit tijdens het interview en ik hou van dat verschil!” Himchan zei ook, “Ik word verlegen als er een camera voor me staat…”. Jongup zei, “Op het podium concentreren we ons op ons lied en dansen we dus het is oké, maar we zijn nog altijd niet gewend om voor de camera te praten zoals nu.” Het is verrassend hoe ze ons deze verlegen, onverwachte reactie gaven, ook al zijn ze populaire artiesten.
Over hun Japanse debuutsingle “WARRIOR” zei Bang Yongguk, “Dit lied gaat over de oneerlijkheid van de maatschappij. Ik denk dat dit een lied is waarmee we de kleur van B.A.P’s muziek hebben kunnen laten zien.” Voor het stuk in dit nummer dat ze willen dat de mensen het meest naar luisteren, antwoordde Daehyun, “Ik wil dat de mensen zich concentreren op de tekst als ze naar het nummer luisteren. Ik wil ook dat mensen aandachtig naar onze optredens kijken!” Daehyun glimlachte en antwoordde vol zelfvertrouwen. Toen Nishio hen vroeg naar hun speciale eigenschap en kleur die hen onderscheidt van andere K-Pop artiesten, antwoordde Jongup meteen, “Dans!!” Na dat antwoord liet Nishio de “ONE SHOT” en “WARRIOR” choreografie zien die hij onlangs had geoefend. Na het zien van zijn dans leek B.A.P onder de indruk te zijn en toonden ze hun enthousiasme. Volgens de leden oefent B.A.P elke dag 12 uur voor 1~2 maanden voor 1 liedje (1 choreografie). Himchan zei, “Omdat we alleen stoere en moeilijke choreografieën hebben, is het echt vermoeiend voor ons…” en hij lachte verbitterd. 

Voor B.A.P is dit hun 3e bezoek aan Japan. Ze zeiden dat ze al meer dan 2 jaar Japans hebben gestudeerd en toch blijft Daehyun bescheiden terwijl hij zegt, “We zijn niet goed genoeg”. Het lijkt erop dat ze beter in de taal zijn aan het worden dan voorheen.

©bapyessir.com #Yui (English) | bapyessir.com #Linah (Dutch)


De geschiedenis van hoe B.A.P de wereld veroverde. We gaan hiermee Korea veroveren!!
Introductie van elk nummer door de leden



Bang Yongguk: “Ik haat oneerlijkheid en absurditeit. Als er iets is wat niet eerlijk is, moeten we het hardop zeggen. De fans die naar onze muziek luisteren zijn nog jong. Maar alleen omdat ze nog jong zijn, betekent niet dat ze dingen niet hoeven te leren of te weten. Als ze van jongs af aan leren omgaan met sociale problemen en ze leren te begrijpen, denk ik dat ze in de toekomst goeie en volwassen personen kunnen zijn. Niet toegeven is B.A.P’s stijl.”



B.A.P kwam terug met een krachtigere muziek. Omdat ze hiphop idolen zijn, is hun boodschap duidelijker geworden. Agressieve maar verhelderende teksten is zeer B.A.P-achtig. Wat voor een lied gaan ze ons deze keer laten zien om de wereld te veroveren?  We vroegen de leden om elk lied te introduceren van hun 3e mini-album “BADMAN”.

©bapyessir.com #Yui (English) | bapyessir.com #Linah (Dutch)





EXCUSE ME

Himchan: Dit is een geweldig nummer om samen met de fans op te vrolijken. Ik denk dat we een interessant optreden kunnen houden met dit nummer! Ik kijk er naar uit om dit op het podium te spelen!

10Asia: Met een traditionele hiphopstijl heeft dit nummer de meest krachtige rapteksten van de andere liedjes in dit 3e mini-album. We weten zeker dat je B.A.P’s talentvolle rapping skills kunt aanvoelen tijdens de live optredens. Dit nummer is zeer B.A.P-achtig door hun houding ten opzichte van hun muziek te laten zien met agressieve songteksten.



COFFEE SHOP

Youngjae: Ik heb altijd al eens Jazz muziek willen uitproberen. Ik denk dat je B.A.P’s volwassen figuur kunt zien door dit nummer. Omdat we Song Youngju hadden, een beroemd jazzpianist, werd het lied geupgrade.

Himchan: Het was moeilijk om te zingen zonder veel agressie, maar ik ben er tevreden mee omdat het liedje mooi is geworden met die stijl.

10Asia: Urban R&B lied. Dit is een volwassen lied wat zelden bij idoolgroepen voorkomt. Korea’s beste pianiste, Song Youngju, voegde een goeie jazzsfeer toe aan het nummer door tijdelijk zijn gewoonlijke stijl achter zich te laten. We kunnen in dit nummer zien hoeveel verschillende gezichtsuitdrukkingen B.A.P kan maken.



BOW WOW

Jongup: Dit is een nummer dat een man beschrijft op een grappige en speelvolle manier, die zich aangetrokken voelt tot een vrouw ook al heeft hij een vriendin. Boos zegt de vriendin, “Waarom kijk je naar andere meisjes als je een vriendin zoals mij hebt?” tegen de man. Maar hij neemt een ‘nou, en?’ houding aan en zegt, “Zo zijn alle mannen”. Maar in het laatste stuk zegt de man, “Met jou aan mijn zij is de hele wereld van mij”, en eindigt het met een happy end. (lacht)

Zelo: Je zal merken als je naar dit liedje luistert dat we het gemaakt hebben met de populaire hiphop trend. Het heeft een groovy ritme wat goed past bij de belachelijke dingen wat de man zegt. Ik denk dat je een aantal charmes van de man kunt zien die je niet kunt haten.

10Asia: Het nummer met de vrolijkste sfeer in het album. Een schattig (?) lied met B.A.P’s eigen visie op liefde. De verschillende vocale klanken die Daehyun en Youngjae hebben zorgen voor een goede harmonie.



HURRICANE

Bang Yongguk: In dit nummer hebben we Electro-House muziek wat we nog nooit eerder hadden geprobeerd. We hebben altijd al hardcore muziek laten zien, maar we wilden de nieuwe kant van onze muziek laten zien met dit nummer.
10Asia: In tegenstelling tot andere B.A.P liedjes, heeft dit nummer een Electro-Dance melodie. Chon Down en Marco, de muziekcomponisten die samenwerkten voor het nummer “NO MERCY,” dat de titelsong was van het 1e mini-album, hebben hiervoor weer samengewerkt en Bang Yongguk heeft de teksten zelf geschreven. Het nummer heeft niet alleen een hiphop smaakje maar er is ook een tintje rock in verwerkt.

© bapyessir.com #Yui (English) | bapyessir.com #Linah (Dutch)

©bapyessir.com


HURRICANE

Bang Yongguk: In dit nummer hebben we Electro-House muziek wat we nog nooit eerder hadden geprobeerd. We hebben altijd al hardcore muziek laten zien, maar we wilden de nieuwe kant van onze muziek laten zien met dit nummer.

10Asia: In tegenstelling tot andere B.A.P liedjes, heeft dit nummer een Electro-Dance melodie. Chon Down en Marco, de muziekcomponisten die samenwerkten voor het nummer “NO MERCY,” dat de titelsong was van het 1e mini-album, hebben hiervoor weer samengewerkt en Bang Yongguk heeft de teksten zelf geschreven. Het nummer heeft niet alleen een hiphop smaakje maar er is ook een tintje rock in verwerkt.



WHUT’S POPPIN’

ZELO: Dit is mijn lievelingsnummer in het nieuwe album. Ik hou van Yongguk hyung’s directe en oprechte songteksten. Het lied bevat veel van de “kwaadaardige tong” waar Yongguk hyung het altijd over heeft. (lacht)

Bang Yongguk: We hebben “WHUT’S POPPIN’” gemaakt omdat we een introductiesong nodig hadden om mensen het imago van ons nieuwe album te laten zien. Tijdens de tour in Amerika hebben we de Bronx bezocht in New York. Het is een beetje een gevaarlijke plaats maar het heeft een sterke hiphop atmosfeer en daar hadden we de kans gekregen om bevriend te worden met een aantal lokale mannen en ze hebben ons de begroetingsuitdrukking “Whut’s Poppin’” geleerd. Omdat ik hiphop wilde uitdrukken in dit nummer, heb ik het als titel gebruikt van het lied.

10Asia: Als de leider zei Bang Yongguk dat dit lied de verschillende muziekstijlen die het album heeft, beschrijft. Er zijn verscheidene oprechte en directe songteksten in dit nummer zoals “We behoren tot een andere klasse dan degenen die net zwakke meisjes zijn” en “We zijn niet geïnteresseerd in mensen die altijd hetzelfde blijven.” Maar tegen wie zeggen ze dit? Het krachtige imago en de hiphopstijl die B.A.P al sinds hun debuut demonstreert, trekt ons nog steeds aan.



BADMAN

Bang Yongguk: Dit nummer bevat een boodschap dat B.A.P tegen misdaden is. Toen ik naar het nieuws keek terwijl ik songteksten schreef, zag ik veel nieuws over moord en diefstal. Omdat ik dacht dat die serieuze misdaden  vaak vergeten worden nadat ze zijn uitgezonden op het nieuws, besloot ik om een liedje te maken waarmee ik mensen wilde waarschuwen en dwingen om opnieuw na te denken over die misdaden door naar onze liedjes te luisteren. Van de 6 liedjes heb ik het meeste gewerkt aan dit lied in het album. Het was iets nieuws en fris voor B.A.P om het mainstreamgenre Trap te gebruiken dat nu populair is in de V.S.
10Asia: De titelsong van dit album. Het lied werd geproduceerd door Kang Jiweon & Kim Kibum, die vooral werken voor B.A.P, maar ook voor Secret en andere girlbands’ titelsongs. Dit is ook een B.A.P-achtig lied dat een tintje Trap bevat wat nu populair is in de V.S. (Trap: sub-genre van Electro muziek met een sterk ritme en een synthesizer) en het brengt de boodschap over dat schurken verslagen worden door rechtvaardigheid.

© bapyessir.com #Yui (English) | bapyessir.com #Linah (Dutch)

No comments:

Post a Comment